poniedziałek, 10 lipca 2017

Bienvenue en France


O mojej (czyt.naszej) miłości do Francji pisać nie trzeba. Widać to chociażby po nagłówku mojego bloga, znajomi i mniej znajomi rozpoznają nas głównie po samochodzie "made in France".
Jednak nie samym autem żyje człowiek. Dlatego zaraz po szewronach z logo Citroena naszą miłością jest gateau au chocolat, czyli nic innego jak fondant czekoladowy.

To pyszne ciastko z cudownie rozpływającym się czekoladowym wnętrzem zadowoli każdego smakosza czekolady. Niestety tak samo jak pyszne, tak ciężkie do wykonania. Trzeba wyczuć moment w którym należy wyjąć ciastko z pieca, aby z zewnątrz był wypieczony, a wewnątrz płynny.
Mam nadzieję, że podejmiecie to wyzwanie.

Fondant czekoladowy (gateau au chocolat) /4 porcje/

* dwa jajka
* 100 g gorzkiej czekolady
*100 g masła
*4 łyzki cukru
*szczypta soli
*łyżka mąki


*mąka do opruszenia foremek



Rozgrzać piekarnik do 200 stopni. Czekoladę i masło rozpuścić w kąpieli wodnej.
Jajka roztrzepać w misce (nie ubijać!), dodać szczyptę soli i cukier.
do jednolitej masy dodać rozpuszczoną czekoladę z tłuszczem, połączyć w gładki krem, przelać do foremek. Piec 8 minut.

Podawać gorące z lodami.

***** w swoich fondantach użyłam czekolady mlecznej, przez co zrezygnowałam z cukru oraz masło zamieniłam  na olej kokosowy.






Trzymam kciuki, żeby wyszły!

K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki!:*